На прага на бъдеще без дим: Как науката и иновациите трансформират тютюневата индустрия

Иво Братованов, регионален търговски мениджър във Филип Морис България, разказва за промяната, която обхваща не само продуктите, но и начина, по който мислим за тях. „Бъдещето на тютюневата индустрия несъмнено е бездимно и ние сме решени да превърнем това бъдеще в реалност възможно най-скоро“, споделя той по повод откриването на първия IQOS обект в Ямбол в супермаркет BILLA на ул. „Арда“ 7.

Господин Братованов, индустрията преживява сериозна трансформация – какви са основните сили, които я движат?

Това, което виждаме през последните години, е не просто промяна в продуктите, а цялостна трансформация на мисленето – както в индустрията, така и сред потребителите. От една страна, науката направи възможно създаването на алтернативи, които не горят тютюна, а го нагряват – елиминирайки една от основните причини за вредата от пушенето. От друга страна, хората стават все по-взискателни към това, което употребяват, включително когато става въпрос за продукти, свързани с никотин. Много пълнолетни пушачи вече не търсят просто „заместител“ – те искат цялостно ново изживяване. Това ни задължава да развиваме не само технологиите, но и начините, по които тези продукти достигат до потребителите.

Споменахте потребителите – как се променя поведението им и какви тенденции наблюдавате конкретно в България?

Глобално над 38 милиона пълнолетни потребители вече са направили избора да преминат към бездимни алтернативи от портфолиото на Филип Морис Интернешънъл, оставяйки цигарите в миналото. Това число само по себе си говори за мащаба на трансформацията. Но, ако се фокусираме върху България – и тук наблюдаваме подобна тенденция. Виждаме, че все повече хора търсят алтернатива, и то не само в големите градове. Именно затова разширяваме присъствието си активно и в по-малки населени места. Съвсем наскоро открихме нов IQOS обект в Ямбол в супермаркет Billa на ул. „Арда“ 7, а преди това и в други ключови локации като Пазарджик и Казанлък. Вярваме, че когато потребителите имат физически достъп до информация, те могат да направят информиран избор.

Каква е ролята на науката в създаването на тези бездимни алтернативи?

Науката е гръбнакът на всичко, което правим в нашата трансформация към бездимно бъдеще. От 2008 г. насам Филип Морис Интернешънъл е инвестирала над 12.5 млрд. долара в научноизследователска и развойна дейност, насочена към създаване и разработване на алтернативи без тютюнев дим. Това включва мащабни лабораторни проучвания, разработка на нови технологии и непрекъснато усъвършенстване на продуктите. Последният ни технологичен пробив – IQOS ILUMA, е отличен пример за което. Той използва индукционна технология за нагряване, която не само подобрява потребителското изживяване, но и премахва нуждата от почистване. Това може да звучи като малък детайл, но за потребителя означава много – удобство и по-интуитивен преход от цигарите към бездимната алтернатива.

Какви са следващите големи стъпки по пътя към бездимното бъдеще?

Следващата важна стъпка е изграждането на още по-голямо разбиране – както сред потребителите, така и сред институциите. Научните доказателства са вече налични – остава да направим така, че те да бъдат чути и признати. Надяваме се да видим повече регулаторна диференциация и вярваме, че с правилната комбинация от наука, иновации и открит диалог, ще можем да предложим на милиони пълнолетни пушачи по-добра алтернатива. Това е крачка напред не само за индустрията, а и за обществото като цяло.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

Предишна новина

В Ямбол стартираха Националните конкурси „Най-добър млад инсталатор“ и „Най-добър млад изследовател“

Коментари

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.